Showing posts with label assignment. Show all posts
Showing posts with label assignment. Show all posts

Monday, March 30, 2009

Wabak Assignment




Salam.
Date nak submit assignment Maths and Science sudah semakin hampir. Saya percaya, bukan seorang dua antara kita sekarang sedang dilanda demam kerana wabak assignment ini. Jangan risau, itu perkara biasa. Bila saja kita gagal menuruskan stress dan emosi, memang selalunya penyakit-penyakit begini senang datang berkawan dengan kita. Saya selalu begitu,tak kisahlah time tu nak sumbit apa jenis assignment pun,saya mesti diserang sakit. Tapi compare to my dear roommate, dia hanya akan diserang sakit hanya pada musim assignment PS saja. Haha~ Dah tu pulak, jenis sakit yang menyerangnya sungguh 'berpattern'. Kalau tak silap, masa sem 4 dia sakit gigi, sem 5 pula demam, sem 6 sakit gigi semula dan demam kembali pada sem ke 7.

Apapun, selamat menghantar asignment untuk semua. Next week pula kita dah start praktikum. So, selamat menghadapi cabaran berpraktikum juga. Jadilah guru yang ikhlas mengajar, bukan terikat keterpaksaan memegang 'tittle' cikgu. Mungkin ikhlas itu belum wujud lagi dalam jiwa kita, tapi mohonlah agar keikhlasan itu segera datang. Kita mencari keberkatan dalam kehidupan kerana tanpa rezeki yang berkat itu, mustahil kita sendiri akan mampu membina generasi soleh-solehah; ia berakar umbi daripada keluarga kita sendiri.

Salam kasih dan sayang. Maaf atas kekhilafan.

Wednesday, February 18, 2009

Homesick di jantung


Petang-petang begini, tiba-tiba rasa rindu pada rumah pula. Saya tahu, mak dan abah tak benarkan saya pulang, lebih-lebih lagi kalau tak bercuti panjang. Jarak terengganu ke Johor Bahru tidaklah sedekat jarak dari asrama ke kedai Pok Peng. Perjalanan hampir 10 jam memisahkan saya dan keluarga. Mungkin tak patut nak berasa homesick lagi dalam umur yang agak tua ni (sorry, 25 tahun mungkin lebih tua kot?) kahkah. Sila bergelak jahat, kerana saya rasa saya baru 23 tahun.

Mak, homesick betul di jantung ku!

Neway, mounds of work to be completed before we have our semester break in becoming March. I know that everybody has starts to find the reading materials, journals, articles - and doing discussion too. Good luck friends :P Let we help each other!

p/s: don't forget to download some notes from madam rosnah and mr yunus site..Thanks!