Thursday, December 17, 2009

Selamat berjihad, luruskan niat!

Salam...untuk sahabat-sahabat yang bakal posting, jangan lupa sentiasa berdoa agar mendapat majikan yang baik dan soleh agar nanti dipermudahkan urusan menyampaikan ilmu, mendapat sekolah yang bia'h nya soleh solehah, rakan sekerja yang mementingkan pekerjaan yang barakah dan tidak sia-sia dan pelajar-pelajar yang sentiasa menghormati guru-gurunya. Amalkan doa ini.

Dan berdoalah dengan berkata: Wahai Tuhanku, turunkanlah daku ditempat turun yang berkat dan Engkau adalah sebaik-baik Pemberi tempat.


Buat the chinese, saya percaya anda juga punya cara tersendiri dalam memohon perkara sebegini. bersama-samalah kita bermohon mengikut kepercayaan masing-masing.

Sentiasalah memohon pertolongan ye sahabat. Sesungguhnya Dialah sebenar-benar penolong.

Sebelum saya terlupa, saya ingin mengucapkan salam maal hijrah. Semoga semua dapat thabat dan sentiasa memperbaiki diri demi menjadi mujahid/mujahidah yang gagah menegakkan syiar Islam. Mohonkan agar ilham datang menjengah mengatur strategi mengalahkan pihak lawan kita. Usaha kita untuk melahirkan ilmuwan yang kenal agamanya dan tahu tanggungjawabnya juga adalah satu jihad. Selamat berjihad, luruskan niat!

Sayang anda semua.

Banat @ HazwaniMD

3 comments:

  1. ya Allah,kdg2 tu xtrpk pon seme bnde ni..igt nk posting je..nk cpt2 keje,nk dpt duit pahtu nk bli seme bnde yg xbleh dpt ms blaja...tanpa trpk apakah tujuan sbnr nk jd cikgu..nsb bek banat igtkn..thnks banat..kena btolkn niat n ikhls krna Allah...

    ReplyDelete
  2. ano: kalau kita ikhlas memang pertolongan Allah akan datang buat kita :) Semoga yang baik2 sentiasa mendampingi kita semua!

    ReplyDelete

care to share?