Saturday, May 30, 2009

Pesanan Mr Yunus


Salam. Selamat berbahagia sahabatku yang sedang berperang degan perasaan di hari bahagianya. Maaf, saya tidak dapat berada di sisi sementelaah begitu banyak urusan untuk ke UK yang masih belum diselesaikan. Saya mohon agar semuanya baik-baik saja. Seketika tadi, dalam sibuk-sibuk mengedit hasil kerja final untuk banner ke UK, saya mendapat panggilan daripada Encik Yunus, lecturer PJ yang amat kita kasihi. Seperti selalu, butir bicaranya selalu bersulamkan kegirangan. Ah, mana tidak gembira. Sekali lagi kita telah mengungguli keputusan peperiksaan PE bagi semester lepas berbanding program kolaborasi nun jauh di Selatan. Bukanlah bertujuan untuk membeza-bezakan pencapaian, tapi saya mengerti Encik Yunus sedang berbahagia kerana anak-anak didiknya masih mengekalkan kecemerlangan. Tahniah sahabat!


Pun begitu, dalam girangnya, beliau sibuk berpesan agar kita semua bersedia dengan Instrument research PE kerana kita hanya ada masa seminggu saja untuk sesi perbincangan sebelum kembali semua ke sekolah bagi tujuan pengumpulan data. Jadi, sahabat yang dikasihi, buatlah persediaan sebaiknya sebelum bermulanya sesi kuliah semester hadapan. Oh, begitu tua rupanya kita semester depan kerana akan bergelar pelajar semester akhir :)


Mankong sudah pergi, harapnya dia tidak kembali. Ataupun, kalau kembali nanti biarlah menjadi sebahagian daripada kami - moga terus subur rasa sayang, kasih dan hormat antara kita semua.


Salam sayang,

HMD

No comments:

Post a Comment

care to share?