Monday, November 30, 2009

Mabruk, Tahniah!

Sengaja saya melewat-lewatkan ucapan tahniah ini semata-mata nak tunggu gambar-gambar berseri-seri milik masing-masing. Alhamdulillah, tahun 2009 ini menyaksikan penyatuan dua hati bagi enam orang sahabat yang kita kasihi.



1. Sing Wah
Jutaan tahniah buat lengloi yang tiba-tiba kahwin dengan jiran sendiri. Nasiblah bukan jiran sebelah rumah. Kalau tak, rasa macam tak begitu seronok sebab perlu berjalan setapak sahaja untuk menziarah ibu mertua dari rumah sendiri. haha. Semoga dapat menjalani kehidupan yang bahagia. We're waiting for the wedding dinner...okay:)



2.Kak Sha
Tahniah buat Kak Sha dan Challang atas majlis pernikahan yang berlangsung selepas Aidilfitri yang lalu. Susah payah yang diharungi akhirnya membawa kak sha dan suami ke sebuah ikatan yang suci. Selamat menjadi isteri mithali kak Sha :) Sila hadiahkan kami baby!


3. Fazz and Jerry
Alhamdulillah, semoga ikatan pertunangan membawa kalian berdua mendekati alam pernikahan. Kami doakan agar majlis pernikahan dipermudahkan buat anda berdua. InsyaAllah :)






4. Shahida dan suami, fadzli
Perhatian, yang baju pink di sebelah Shida bukan Fadzli nama dia. Sila noticed. Haha. Anyway,tahniah buat Shahida dan suami Fadzli, atas termeterainya ikatan yang suci ini. Semoga ikatan perkahwinan disulami sikap saling hormat-menghormati dan toleransi. Rencah kebahagiaan yang utama adalah rasa percaya. Selamat menempuh alam perkahwinan yang penuh dugaan ye dear :) lepas ni hang akan penat nak jaga suami dan yang paling penting, adik ipar yang masuk air dan juling tu..huhu. Congrats :)




5. Mazlinna dan pasangan, sujak

Ina dear, me minta maaf sampai terlupa-lupa you adalah berciri tunangan orang sekarang :) Baiklah, mohon segala urusan pernikahan cik juga dipermudahkan. Saya nak makan apple scrummble and spagetthi nanti masa cik kahwin okeyh. Kalau betullah dapat makanan tersebut, akan terus tango di dalam hati tak henti-henti. Kuiz hari ini, mana satu Mazlinna? Yang kiri atau yang kanan? Tujuan kuiz ini adalah untuk menguji masihkah pengunjung2 mengingati sahabat2 yang ditinggalkan selepas farewell dinner. Cett.. Anda kejam kalau anda lupa :) Eyh.. anda..jangan nak pening-pening pulak. Yang tinggi tu bukan Sujak nama dia. Itu Pajijah. Anda ni macam-macam betul.


6. Nadirah dan suami, Khairi
Ini adalah ucapan in advanced. Berhoneymoon sebelum berkahwin, especially ke UK adalah dilarang sama sekali dan itu bukan cara hidup sebagai seorang musleem. Semoga kalian berdua kekal hingga ke jinjang pelamin. Okay, ini tipu. haha! Okay, jangan ambil serius, nanti terjadi fitnah yang besar. Ampun maaf dipinta buat korang berdua. Anggaplah ini lawak celah gigi. Anggaplah Hazrin tidak akan menumbuk muka Khairi bila terbaca ini. Hahahahazrin.


"Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kamu rasa kasih dan sayang. (Ar-Rum 21)

"Hai sekelian manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya, dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah dengan (menggunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain; dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu." (An-Nisa': 1)

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Takutlah kepada Allah, di dalam memimpin isteri-isterimu, kerana sesungguhnya mereka adalah amanah yang ada disampingmu, barangsiapa tidak memerintahkan agar isterinya mengerjakan solat, dan mengerjakan agama kepadanya, maka ia telah berkianat kepada Allah dan Rasul-Nya.



Marilah menekan button comments untuk memberi ucapan buat mereka semua, kecuali pasangan number 6 tu :)


Salam sayang,
Banat @ HazwaniMD

P/s: Saya baru kehilangan seorang sahabat dari SM Sains Kota Tinggi dulu, yang meninggal dunia selepas accident teruk. Aruah tidak sempat bertahan kerana mengalami luka parah (kedua-dua buah pinggang pecah, tulang punggung hancur dan darah beku naik ke kepala). Mohon doa semua untuk menyedekahkan al-Fatihah buat sahabat saya. Semoga urusan Yati bertemu dengan penciptaNya dipermudahkan dan ditempatkan dalam golongan yang dikasihinya. Aminn...

22 comments:

  1. nut..kok nad kate BABI mg nat...natang xde batang hidung la pala...mcm2 haha..lawak jer...

    ReplyDelete
  2. kpd kwn2 selamat bertunang dan berkahwen..huhu

    ReplyDelete
  3. TAHNIAH kepada semua yang sudah selamat menjalani majlis pertunangan dan juga perkahwinan.Semoga berbahgia hingga ke akhir hayat. Kawan2 sekalian, harap bersabar menanti majlis bagi pasangan no 5 tu.Kami sedang berusaha untuk persiapan majlis tersebut.sila bersabar. Sekarang ni kami sibuk ber'honeymoon' dulu, pas2 ni baru wat majlis secara rasmi.hahahaha...

    salam sayang,
    NAD.

    ReplyDelete
  4. Slm..
    Tahniah buat sume psgn..
    Pihak lelaki psgn ke-5 tau saudara n saudari sume xsabr menunggu lygn kad kawin kami dr London..
    Hope sume dpt bersbr..
    Kami tgh sibuk shopping sakan persiapn perkahwinan kami di London..
    Sume berjln dgn lncr..hrp kami slmt sampai ke tnh air dan ijab kabul dpt diadakan dengan aman harmoni dan diberkati Allah yg Maha Esa..Sesungguhnya hanya padaNya kebermohon supaya hubgn ini berkekalan hgga ke anak cucu..
    Restuilah cinta kami berdua..Pada yg xbernasib baik mendapat cinta dr kami berdua,jgn smpn dlm hati..Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik untuk umatnya..Berdoalah kepadanya agar diberi jalan menuju kebahagiaan yg hakiki..InsyaAllah..

    Slm perantauan..
    Keri..

    ReplyDelete
  5. Kepada rakan2 yang jodohnya dah sampai dulu..tahniah..ak doakan semoga berkekalan hingga anak cucu dan sentiasa dalm rahmat Allah..ingatlah bahawa perkahwinan adalah sunnah yang menghalalkan yang haram dan memerlukan komitmen yang bukan sedikit..so, selamat menjalani alam berumahtangga dengan jayanya..jgn lupe doakan ak plak..hihihi..


    salam sayang daripadaku di kejauhan:
    Izzat

    ReplyDelete
  6. congrats to all of my frenz.i'll owez pray foe our happiness :)

    sing wah & hubby : i'm waiting foe ur invitation :) at last u found sumone who truly loves u.jgn sedey lagik.n plez dun hesitate 2 come to my ouse if u ade prob wif ur hsband like u did bfoe ahaha :D

    sha & chalang : smoga anda b'2 b'bahagia hngga ke akhir hayat :) afta byk dugaan yg t'pkse d'tempuhi finally b'temu jodoh gak.insyaAllah klu ade jodoh x ke mane ryte? :) n anggap sume dugaan bfoe neh mematangkn diri kite dlm m'hadapi dugaan yg m'dtg :) i'm waitin foe ur baby hee~

    to jerry : plez take care of ur fiancee keyhh :)

    shida & fazli : congrats shida.so surprise bile dpt tao shida gettin married :) smoga anda b2 b'bahagia hngga ke akhir hayat insyaAllah :) b'sabar larr ekh lyn kerenah adik2 ipar ang esp yg name nurul iman ahaks~

    ReplyDelete
  7. hahahha entry ke-5 pling havoc..hahahha caya2...lawak2...

    dari jauh...
    yan

    ReplyDelete
  8. To all:
    Happy Wedding and Happy Engagement...

    P/s: Pasangan 2 n 4 jgn la kedekut sangat, x tunjuk muka hubby pn.. contohi pasangan pertama o.. =P
    Fazz n jerry bernasib baik sbb dah memang kenal.. klu kak nat n khairi mmg bnikah jga bagus o... hehehehe...

    From:
    JingWen

    ReplyDelete
  9. slmt brbahagia kwn2ku..huhu..arap2 keri n kok nad tu jd la ek..jodoh korg da smpai..doakn jodoh kami seme pulak ye..huhu

    ReplyDelete
  10. hehe..
    kwn2 semua..tgu k..
    kitorg tgh tggu confirmation utk booking albert hall london..

    ReplyDelete
  11. kepada kwn2 ku yg sudah bertunang n kahwin,aku ucapkan tahniah n moga kekal hgga akhir hayat...pndai la korg jg psgn masing2 ek,yg dh kahwin cepat jd kn bdk2 cccu ni makcik n pakcik...hehehe...

    tahniah!!!!

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum dan salam semalaysia.tahniah buat semua;y dah kahwin, bertunang n y masih solo.

    p/s untuk pasanagn ke 6:jgn sampai ramaikwn y sebarkan gosipni(tau kalian bigbos gosip in fb, kalau xsilap n kalau silap harap maafkan. bkn apa gosip2 ni xbagus, byk y buruk dr y baik,'dipetik dr kata2 ilmuan'.

    y menulis: NHMAYA Mukhlis.
    Ben:saya dah ya

    ReplyDelete
  13. salam satu malaysia.tahniah sume

    ReplyDelete
  14. for all: tq for the wishes. harap ucapan2 ni dibaca oleh pihak2 pengantin dan tunangan org okeyh :)

    husna: tq atas teguran. diterima dengan hati yang ikhlas. kadang2 dah terlampau biasa bergurau sesama ahli cccu, smpai terlupa blog ni dibaca oleh byk pihak. jazakillah :)

    ReplyDelete
  15. salam sume..tahniah utk kwn2ku yg bjaye dan hampir mgakhiri zaman bujang..hehe..

    ReplyDelete
  16. em...
    ape la org tu ek..
    pndai2 je nk me'label'kan org..
    em..do you the meaning og gurauan?..
    sape yg mulekn dlu ek?..
    so,renung2knlah ek..
    just to clarify..

    ReplyDelete
  17. subhanalallah...ok sila bertenang :) mari kita menarik nafas dengan senyuman:)

    buang yang keruh, ambil yang jernih.

    ReplyDelete
  18. 'LABEL'tu terkeluar sebab ramai y kata gitu, maaf banyak2, xde niat nak kata y xbaik.yela, sebab blogni umum.

    sekadar peringatan bersama:

    'hidup untuk memberi';NHMAYA

    ReplyDelete
  19. Sapa y mulakan dulu,xtaula.maaf, kita xmain perli2 n kurang suka gurau2 lebih; mak n ayah kita ajar gitu.xpe ben, i'm just do the clearance for all.That is my way of life being educated.

    NHMAYA Mukhlis.

    ReplyDelete
  20. eh2..pe da jd ni?rilek2..jgn amek serius sgt..trime ngan ati trbuka..

    ReplyDelete
  21. congratulation to all married and engaged couple...
    raya nanti bolehlah saya datang rumah korang, hehe, nak ambil duit raya...
    sing wah: i want ang pao. dun forget ah... can bank in my account or post to me...hehe...
    aduh...ramai dah ada dear dear...bilalah sampai giliran aku?(just kidding)

    from
    chooi ling

    ReplyDelete
  22. haha!! chooi ling i think u will soon publish in this blog with ur hubby too~~~ dont worry!! i'll pray for u^^ to all yang dah married and engaged.. wish u all happy always~~ apa2 pun hv to bertimbang rasa n percaya each other~~ anything can be settle down~~just say it out n dont simpan dalam hati~~ this is the way to stay longer with the love one^^ hope to hear more good news from CCCU members~~

    Negeri Ikan Masin,
    MEI^^

    ReplyDelete

care to share?